DZIEŃ KROPKI to taki dzień, gdzie każdy może być kreatywny, każdy ma jakiś dar, jakąś umiejętność, a prosta kropka może sprawić, odkryć niezwykłe pokłady twórczej inwencji. Aby je odkryć, trzeba próbować, nie poddawać się.
Ponieważ w tym roku DZIEŃ KROPKI wypadł w niedzielę, uczniowie klasy VIIa i VIIb na lekcji języka polskiego przy pomocy kart zadaniowych pracowali metodą stacji zadaniowych – była to praca w grupach. Każda grupa miała do wykonania 6 zadań. Uczniowie zaczęli od przeczytania listu, który był bezpośrednio skierowany do grupy z prośbą dotyczącą udzielenia pomocy Vashti.
Pierwsza pomoc dotyczyła wyszukania w labiryncie hasła, następnie uczniowie zabrali się do pogrupowania kropkowych skojarzeń zgodnie z ich znaczeniem, żeby było trudniej, to dwa wyrazy nie pasowały do skojarzeń. Niektórym uczniom to zadanie przysporzyło trochę problemu; nawet w ruch poszły słowniki. Była też krzyżówka w kropki, a litery z pól oznaczonych kropką utworzyły hasło. Nie zabrakło też wyrazu zapisanego alfabetem Braillèa. Najwięcej problemu przysporzył tekst zapisany w jednym ciągu w kształcie kropki, w którym uczniowie mieli wstawić znaki interpunkcyjne, wielkie litery, a także zauważyć słowa, które nie pasowały do całości. Emocje, koncentracja uwagi, skupienie i rozmowa szeptem, towarzyszyły niemalże przez cały czas podczas wykonywania zadań. Stacje zadaniowe to strzał w dziesiątkę.
Również tego dnia uczniowie dostrzegli kropki tam, gdzie wcześniej nikt na nie zwracał uwagi. Na pewno ten dzień pozostanie uczniom w pamięci, inspirując ich do dalszego rozwijania swoich umiejętności.