REGULAMIN REKRUTACJI UCZNIÓW

DO PROJEKTU 2024-1-PL01-KA121-SCH-000217634

w ramach programu Erasmus+, krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w sektorze edukacji szkolnej.

Procedura rekrutacyjna ma za zadanie wyłonienie grupy 27 uczniów (uczestników mobilności oraz 2 uczestników rezerwowych), którzy wezmą udział w działaniach przygotowawczych oraz zasadniczej części projektu – zagranicznej mobilności uczniów, dzięki której możliwe będzie osiągnięcie przyrostu kluczowych kompetencji w obszarach: języki obce, kompetencje cyfrowe, społeczne i kulturowe. Niniejszy regulamin rekrutacji wraz z załącznikami określa zasady naboru uczniów oraz przedstawia ramowe założenia projektu, który będzie realizowany przez Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni, ul. 1 Maja 16, 98-332 Rząśnia.

Rekrutacja będzie prowadzona przeprowadzona w oparciu o:

  • zasady równego dostępu do informacji o realizowanym przedsięwzięciu;
  • równość szans przy ubieganiu się o zakwalifikowanie na wyjazd zagraniczny bez względu na płeć, niepełnosprawność, wyznanie, itd.;
  • jasno i przejrzyście określone kryteria naboru.
  1. ZAŁOŻENIA PROJEKTU

1.   Projekt o nr 2024-1-PL01-KA121-SCH-000217634 w ramach którego planowana jest mobilność zagraniczna (wyjazd zagraniczny) uczniów, jest współfinansowany przez Unię Europejską. Mobilność planowana jest w terminie od 26/05/2025 do 06/06/2025 i zostanie poprzedzona zajęciami przygotowawczymi.

2.  Przedsięwzięcie realizowane jest przez Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni, ul. 1 Maja 16, 98-332 Rząśnia.

3. W mobilności odbywającej się w terminie określonym w pkt 1.1. Uczestnikami projektu będzie łącznie 27 uczniów/uczennic Zespółu Szkolno-Przedszkolnego im. Jana Pawła II w Rząśni wraz z 4 opiekunami.

4.   Celami głównymi projektu są: 

Podniesienie kompetencji językowych kadry szkoły oraz uczniów (przygotowanie do wdrożenia klas dwujęzycznych).

Kształtowanie postaw otwartości i postaw obywatelskich u młodzieży, a także stymulowanie jej inicjatywności i zaangażowania.

Potrzeba wprowadzenia innowacyjnych metod nauczania.

5. Uczeń biorący udział w projekcie nie ponosi kosztów finansowych. Koszty uczestnictwa
pokrywa Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni.

  1. WSPARCIE W RAMACH PROJEKTU

1.   W ramach Projektu wsparciem zostanie objętych 27 uczniów i uczennic kształcących się w Zespóle Szkolno-Przedszkolnym im. Jana Pawła II w Rząśni.

2.   Uczestnicy Projektu, zostaną zakwalifikowani do udziału w mobilności na podstawie procedury rekrutacyjnej, przeprowadzonej przez Komisję Rekrutacyjną, w skład której wejdą przedstawiciele Szkoły.

4.   Udział w projekcie jest bezpłatny, wszystkie koszty związane z mobilnością, a także działania przygotowawcze są pokrywane przez Szkołę z dofinansowania z Programu Erasmus+.

5.   Czas trwania mobilności dla jednego uczestnika wynosi 12 dni oraz maksymalnie jeden dzień bezpośrednio przed rozpoczęciem okresu zajęć merytorycznych oraz maksymalnie jeden dzień następujący bezpośrednio po zakończeniu okresu zajęć merytorycznych przeznaczonych na podróż.

6.   Jako okres mobilności rozumie się czas trwania zajęć merytorycznych realizowanych podczas trwania wyjazdu zagranicznego.

7.   Zajęcia merytoryczne realizowane w ramach projektu będą odbywały się w dni robocze od poniedziałku do piątku w wymiarze 6-8h dziennie.

8.   W ramach mobilności czas wolny poza zajęciami uczestników zostanie wykorzystany na realizacji programu kulturalnego, integrację oraz wypoczynek.

9.   Podczas zajęć merytorycznych uczniowie będą realizować założony program merytoryczny wspólnie z uczniami Szkoły Partnerskiej z Grecji.

10. Uczestnikom zostanie wyznaczony opiekun merytoryczny ze strony Szkoły Partnerskiej, który będzie czuwał nad prawidłową realizacją zajęć wspólnie z opiekunami delegowanymi przez Szkołę, zgodnie z wcześniejszym opracowanym i skonstruowanym programem. Uczestnik mobilności zobowiązany jest wykonywać polecenia wyznaczonego opiekuna.

  1. KOMISJA REKRUTACYJNA ORAZ JEJ ZADANIA
  1. Na potrzeby projektu zostanie powołana Komisja Rekrutacyjna składająca się
    z Przewodniczącego Komisji oraz dwóch jej Członków.
  2. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzić będzie:
  3. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej – dyrektor, koordynator projektu
  4. Członek Komisji Rekrutacyjnej –    nauczyciel języka angielskiego
  5. Członek Komisji Rekrutacyjnej –   nauczyciel

Komisja rekrutacyjna odpowiedzialna będzie za przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego,
w tym przede wszystkim przestrzeganie zasad regulaminu, który definiuje szczegółowe zasady naboru uczniów do projektu, ogłoszenie naboru do projektu, udzielanie informacji na temat rekrutacji i projektu, weryfikacja złożonych zgłoszeń, stworzenie listy zakwalifikowanych, listy rezerwowych oraz w razie konieczności przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej.

3. W kwestiach spornych związanych z prowadzeniem naboru uczestników decyzję podejmuje Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej.

  1. ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
  1. Uczestnicy zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie na podstawie procedury rekrutacyjnej. Spośród wszystkich zgłoszeń Komisja wybierze uczestników z najwyższą ilością punktów zdobytych w procesie rekrutacji. W trakcie rekrutacji zostanie wyłonionych 2 uczniów rezerwowych.
  2. Do projektu zostaną zakwalifikowane osoby, które uzyskały największą liczbę punktów.
  3. W rekrutacji wziąć mogą udział uczniowie i uczennice klas V – VIII. Wszyscy uczestnicy mają równe prawo dostępu do informacji.
  4. Informacje o naborze, a także wszystkie niezbędne załączniki zostaną umieszczone na stronie internetowej Szkoły zsprzasnia.pl a także w sekretariacie Szkoły.
  5. W trakcie trwania Rekrutacji informacji oraz wsparcia udzielają Uczniom Członkowie Komisji Rekrutacyjnej oraz Koordynator Projektu.
  6. Dokumenty można składać w terminie 27 stycznia 2025 r. od godziny 10.00, do
    11 lutego 2025 r. do godziny 12.00.
  7. W trakcie trwania procedury rekrutacyjnej kandydaci na uczestników projektu mogą składać dokumenty rekrutacyjne w sekretariacie Szkoły.
  8. Rekrutacja do projektu będzie się odbywać z uwzględnieniem zasady równości szans
    i niedyskryminacji oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
  9. Chęć udziału w projekcie uczeń zgłasza poprzez złożenie w sekretariacie Szkoły „Karty Zgłoszenia Ucznia do Mobilności”
  10. Aby „Karty Zgłoszenia Ucznia do Mobilności” została rozpatrzona przez Komisji muszą zostać wypełnione wszystkie wymagane pola, dokument musi zostać również opatrzony podpisem kandydata oraz rodzica lub opiekuna prawnego, (dokumenty aplikacyjne muszą zostać podpisane również przez rodziców lub opiekunów prawnych).
  11. Uczniowie zobowiązani są do przekazywania prawdziwych danych w dokumentach aplikacyjnych.
  12. Szczegóły poprawnego wypełniania dokumentów aplikacyjnych znajdują się w instrukcji stanowiącą załącznik do Regulaminu Rekrutacji.
  13. Szczegółowe kryteria rekrutacji: punkty w ramach wybranych Kryteriów oceny będą przyznawane na podstawie weryfikacji przez Komisję rekrutacyjną merytorycznej części „Karty Zgłoszenia Ucznia do Mobilności”:

Kryterium 1 – ocena z języka angielskiego za ostatnie zakończone półrocze nauki (ocena celująca- 6 pkt; bdb-5 pkt; db-4 pkt; dst- 3pkt; dop-2 pkt, ndst-1 pkt) – max. 6 pkt.;

Kryterium 2 – ocena z języka angielskiego ze świadectwa ukończenia klasy (za rok szkolny 2023/2024) (ocena celująca- 6 pkt; bdb-5 pkt; db-4 pkt; dst- 3pkt; dop-2 pkt, ndst-1 pkt) – max. 6 pkt.;

Kryterium 3 – ocena z informatyki za ostatnie zakończone półrocze nauki (ocena celująca- 6 pkt; bdb-5 pkt; db-4 pkt; dst- 3pkt; dop-2 pkt, ndst-1 pkt) – max. 6 pkt.;

Kryterium 4 – ocena z informatyki ze świadectwa ukończenia klasy (za rok szkolny 2023/2024) (ocena celująca- 6 pkt; bdb-5 pkt; db-4 pkt; dst- 3pkt; dop-2 pkt, ndst-1 pkt) – max. 6 pkt.;

Kryterium 5 – Średnia z ocen ze wszystkich przedmiotów za ostatnie zakończone półrocze nauki (średnia powyżej 5- 6 pkt ; średnia w przedziale od 4,55 do 5- 5 pkt; średnia w przedziale od 3,55 do 4,54- 4 pkt; ; średnia w przedziale od 3,0 do 3,45- 3 pkt; średnia w przedziale od 2,5 do 2,99- 2 pkt; średnia w przedziale od 2,0 do 2,49- 1pkt) – max. 6 pkt.;

Kryterium 6 – Średnia z ocen ze wszystkich przedmiotów ze świadectwa ukończenia klasy (za rok szkolny 2023/2024) (średnia powyżej 5- 6 pkt ; średnia w przedziale od 4,55 do 5- 5 pkt; średnia w przedziale od 3,55 do 4,54- 4 pkt; ; średnia w przedziale od 3,0 do 3,45- 3 pkt; średnia w przedziale od 2,5 do 2,99- 2 pkt; średnia w przedziale od 2,0 do 2,49- 1pkt) – max. 6 pkt.;

Kryterium 7 – Komunikatywne posługiwanie się j. angielskim na podstawie rozmowy z komisją rekrutacyjną , max 15 pkt.;

Kryterium 8 – list motywacyjny (krótki opis dlaczego chcę wziąć udział w projekcie, zawarty w „Karcie Zgłoszenia Ucznia do Mobilności” – max 8 pkt.

Kryterium 9Kryterium zmniejszonych szans (sytuacja materialna, niepełna rodzina, rodzina wielodzietna, niepełnosprawność) – max. 12 pkt.;

Kryterium 10Ocena z zachowania za ostatnie zakończone półrocze nauki (ocena wzorowa- 12 pkt; bdb-8 pkt; db-6 pkt; popr-4 pkt; ndp-2 pkt; nag-1 pkt) – max 12 pkt.;

  • Dlaczego chcę uczestniczyć w projekcie Erasmus?
  • Co chciałbym/chciałabym robić w przyszłości?
  • Moje zainteresowania.
  • Co najchętniej robię w wolnym czasie?
  • Mój typowy dzień.
  1. Komisja rekrutacyjna przyznaje punkty według wyżej wymienionych kryteriów po analizie zgłoszenia ucznia.
  2. W przypadku kryterium 4 punkty zostają przyznane przez Komisję po analizie sytuacji
    i po konsultacji z wychowawcami, pedagogiem oraz innymi pracownikami Szkoły, jeśli jest to konieczne.
  3. Informacje będą weryfikowane przez Komisję Rekrutacyjną, w przypadku wykrycia nadużyć bądź podawania fałszywych informacji Komisja może wykluczyć kandydata z procedury rekrutacyjnej.
  4. ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
  5. Komisja Rekrutacyjna po przeanalizowaniu zgłoszeń kandydatów tworzy listę rankingową na której umieszcza 27 uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie oraz listę rezerwową (2 uczniów).
  6. W przypadku, kiedy dwie osoby uzyskają tę samą liczbę punktów w procesie rekrutacji
    o zakwalifikowaniu kandydata do projektu decyduje Komisja Rekrutacyjna, rozstrzygającym kryterium powinno być Kryterium 1 , 3 , 5 i 10 (suma).
  7. Wstępna lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną opublikowane i udostępnione w sekretariacie Szkoły w następnym dniu zakończenia rekrutacji tj. 14 lutego
    2025 r. do godziny 14.00.
  8. Uczniowi, który złożył dokumenty aplikacyjne do projektu przysługuje możliwość wglądu do oceny Komisji Rekrutacyjnej po wcześniejszym kontakcie z Członkami Komisji.
  9. Uczniowie, którzy zakwalifikowali się do projektu zobowiązani są do uczestnictwa w zajęciach przygotowawczych w okresie od 03 marca – 30 kwietnia 2025 r. (zajęcia mogą odbywać się online). Brak uczestnictwa w zajęciach równoznaczne będzie z rezygnacją ucznia z udziału w projekcie.
  10. W przypadku niezakwalifikowania się uczestnika do Projektu lub innych powodów, przysługuje mu prawo do wniesienia odwołania.
  11. Procedurę odwoławczą prowadzi Dyrektor Szkoły.
  12. Odwołanie od decyzji komisji składa się w terminie do 21 luty 2025 r. do godziny 10:00 do Dyrektora Szkoły na Piśmie, wskazując w nim niezgodności co do końcowej oceny formularza zgłoszeniowego lub w zakresie procedury rekrutacyjnej. Dyrektor rozpatruje odwołania i wyda decyzję o ich uwzględnieniu lub odrzuceniu w dniu 24 luty 2025 r. do godziny 10.00
  13. W przypadku, kiedy po ponownym przeliczeniu punktów Kandydat uzyska inną liczbę punktów niż po weryfikacji formularza za pierwszym razem Komisja publikuje na tablicy informacyjnej Szkoły oraz w sekretariacie zaktualizowaną listę rankingową oraz listę rezerwową, co musi nastąpić w dniu 24 luty 2025 r. roku do godziny 16.00
  14. Dwoje uczniów, którzy uzyskali największą ilość punktów w ramach listy rezerwowej mają prawo do wzięcia udziału w zajęciach przygotowawczych. Jeśli z tego prawa zrezygnuje wskazany uczestnik to prawo to przechodzi na kolejną osobę z listy rezerwowej.
  15. Ostateczna lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa zostaną upublicznione na tablicy informacyjnej Szkoły oraz w Sekretariacie Szkoły.
  16. Po opublikowaniu listy osób zakwalifikowanych uczestnicy niezwłocznie potwierdzają swoją gotowość do udziału w projekcie. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie są zobowiązane do udziału w zajęciach przygotowawczych. O szczegółach, w tym datach mobilności i jej programy, uczestników poinformuje Koordynator projektu.
  17. Przed rozpoczęciem zajęć przygotowawczych rodzice lub opiekunowie uczniów podpiszą umowy na realizację projektu ze Szkołą. 
  18. W przypadku, kiedy uczestnik zostanie zakwalifikowany na podstawie procedury rekrutacyjnej, może odstąpić od uczestnictwa w projekcie niezwłocznie informując o tym Komisję Rekrutacyjną.
  19. W przypadku rezygnacji lub niepodpisania umowy z zakwalifikowanym uczestnikiem na jego miejsce wchodzi kolejna osoba z listy rezerwowej z najwyższą ilością punktów uzyskanych
    w procesie rekrutacji.
  20. Lista osób zakwalifikowanych oraz lista rezerwowa będą na bieżąco aktualizowane przez Komisję Rekrutacyjną.

Załączniki do Regulaminu Rekrutacji:

Zał. 1 Karta Zgłoszenia Ucznia do Mobilności;

Zał. 2 Instrukcja wypełniania dokumentów aplikacyjnych

Ostatnie wiadomości
Kontakt
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni
  • ul. 1 Maja 16
  • 98 - 332 Rząśnia
  • 44 631 - 71 - 97
  • szkolarzasnia@gmail.com
Jesteśmy online !!!!
Jesteśmy zawsze do Waszej dyspozycji. Skontaktujemy się gdy tylko będzie to możliwe.
Skontaktuj się
Zapewniamy harmonijny rozwój dziecka we wszystkich aspektach: poznawczym, emocjonalnym, społecznym i fizycznym oraz radosną edukację w bezpiecznej szkole
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni
2017-03-13T11:54:16+01:00
Zapewniamy harmonijny rozwój dziecka we wszystkich aspektach: poznawczym, emocjonalnym, społecznym i fizycznym oraz radosną edukację w bezpiecznej szkole
0
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni
Skip to content

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej w naszej polityce prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close