REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE

2025-1-PL01-KA121-SCH-000314022

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczestników w Projekcie nr. 2025-1-PL01-KA121-SCH-000314022
  2. Udział w Projekcie jest bezpłatny.
  3. Termin realizacji Projektu: 1.06.2025 – 31.08.2026
  4. Projekt zakłada mobilność edukacyjną uczniów klas V-VIII
  5. W projekcie może wziąć udział 27 uczniów, 5 opiekunów.
  6. Termin mobilności wyjazdowej: 13.10.2025 r. – 24.10.2025 r. (realizacja zadań)
  7. Termin wyjazdu: 12.10.2025 r.
  8. Termin powrotu: 24.10.2025 r.
  9. Kraj mobilności: Włochy

§ 2

CELE PROJEKTU

  1. Podniesienie kompetencji językowych kadry szkoły oraz uczniów (przygotowanie do wdrożenia klas dwujęzycznych).
  2. Kształtowanie postaw otwartości i postaw obywatelskich u młodzieży, a także stymulowanie jej inicjatywności i zaangażowania.
  3. Potrzeba wprowadzenia innowacyjnych metod nauczania.

§ 3

ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW

  1. Uczestnicy Projektu zostaną wybrani na podstawie przeprowadzonej w Szkole rekrutacji. Rekrutacja będzie poprzedzona akcją informacyjną na temat Projektu w Szkole i będzie skierowana do uczniów i ich rodziców/opiekunów. Procedura rekrutacyjna ma za zadanie wyłonienie grupy 27 uczniów (uczestników mobilności oraz 3 uczestników rezerwowych), którzy wezmą udział w działaniach przygotowawczych oraz zasadniczej części projektu – zagranicznej mobilności uczniów, dzięki której możliwe będzie osiągnięcie przyrostu kluczowych kompetencji w obszarach kształcenia ustawicznego, osobowego oraz społeczno-kulturowego
  2. Zasady rekrutacji zostaną umieszczone na szkolnej tablicy ogłoszeń, stronie internetowej Szkoły oraz w dzienniku elektronicznym Librus.
  3. Warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w Projekcie jest pisemna zgoda rodziców.
  4. Formularze rekrutacyjne będą dostępne u koordynatora Projektu oraz stronie internetowej szkoły.
  5. Rodzice/opiekunowie zobowiązani są do podania w formularzu rekrutacyjnym prawdziwych informacji.
  6. Rekrutację uczestników przeprowadzi komisja rekrutacyjna w składzie:
    Dyrektor szkoły – Damian Mikołajczyk –  przewodniczący/a Komisji
    Wicedyrektor szkoły – Małgorzata Stolarczyk – koordynator/ka projektu
    Nauczyciele języka angielskiego – Ewa Płaszczyńska, Agnieszka Wróbel, Agnieszka Bzdak
    Nauczyciel szkoły – Monika Lewera
    Pedagog Szkolny – Magdalena Waga
    Protokolant –  Anna Piekarz
  7. Terminarz rekrutacji uczniów:
    Od 04.09.2025 do 11.09.2025 godzina 10:00 r. – Składanie formularzy rekrutacyjnych.
    11.09.2025 r. – Test poziomujący z języka angielskiego.
    12.09.2025 – Rozmowy kwalifikacyjne w języku angielskim i polskim (Rozmowy kwalifikacyjne w języku angielskim na temat motywacji do wyjazdu i korzyści wynikających z udziału w mobilności Znajomość obyczajów i kultury włoskiej – rozmowa kwalifikacyjna w języku polskim, losowanie pytań ). Przebieg rozmów będzie protokołowany.
    15.09.2025 godzina 10:00 – Ogłoszenie wyników rekrutacji – lista uczniów zakwalifikowanych i lista  rezerwowa.

§4
KRYTERIA MERYTORYCZNE

  1. O zakwalifikowaniu ucznia do udziału w projekcie decyduje spełnienie kryteriów formalnych i merytorycznych.
    Podstawą kwalifikacji ucznia jest suma punktów otrzymanych z:
    Ocena z zachowania:
    wzorowe – 20 pkt.
    bardzo dobre – 15 pkt.
    dobre – 10 pkt.
    poprawne – 5 pkt.
    nieodpowiednie – 2 pkt.

    naganne – 0 pkt.
  2. Testu z języka angielskiego:
    1. 100%-94% – 20 pkt.
    1. 93%-87% –   18 pkt.
    1. 86%-80%  –  16 pkt.
    1. 79%-73% –   14 pkt.
    1. 72% -66% –  12 pkt.
    1. 65% -59%-   10 pkt.
    1. 58% – 52% – 8 pkt.
    1. 51% -45% –  6 pkt.
    1. 44% -38% –  4 pkt.
    1. 37% -31% –  2 pkt.
    1. poniżej 30% – 0 pkt
  • Rozmowy kwalifikacyjne w języku angielskim na temat motywacji do wyjazdu,
    korzyści wynikających z udziału w mobilności i zainteresowań ucznia  
  • Średnia ocen z świadectwa za rok szkolny 2024/2025
  • Średnia od 5,01 do 6,00 – 20 pkt
  • Średnia od 4,75 do 5,00 – 15 pkt
  • Średnia od 4,50 do 4,74 – 10 pkt
  • Średnia od 4,00 do 4,49 – 8 pkt
  • Średnia od 3,50 do 3,99 – 6 pkt
  • Średnia od 3,00 do 3,49 – 0 pkt
  • Średnia od 1,00 do 2,99 – 0 pkt
  • Ocena z j. angielskiego  za rok 2024/2025:
    • celujący – 20 pkt.
    • bardzo dobry – 16 pkt.
    • dobry – 8 pkt.
    • dostateczny – 2 pkt.
    • dopuszczający- 0 pkt.
  • Uczniowie, którzy mieli obniżoną końcoworoczną ocenę z zachowania w stosunku do I semestru roku szkolnego 2024/2025 otrzymują mniejszą liczbę punktów (-20 pkt).
  • Mniejsze szanse czyli sytuacja materialna i społeczna kandydata (osoby pochodzące z rodzin niepełnych, dysfunkcyjnych i POW) – do 5 pkt.
  • Uczniowie, którzy brali już udział w mobilności odejmuje się 20 punktów z sumy uzyskanych punktów.

Maksymalna, możliwa do zdobycia liczba punktów to 106.

  1. W czasie posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej odbędzie się kwalifikacja uczniów do udziału w Projekcie. Zostanie wyłoniona lista 27 uczniów zakwalifikowanych do Projektu, a także lista rezerwowa Uczestników Projektu (3 osoby) oraz tabele rankingowe z dokładną punktacją zdobytą przez uczestników zakwalifikowanych i tych z listy rezerwowej.
  2. Z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej zostanie sporządzony protokół.
  3. Komisja Rekrutacyjna poda do ogólnej wiadomości rekrutacyjną listę przyjętych oraz rezerwowych uczestników Projektu. Wyniki zostaną opublikowane na tablicy dotyczącej realizacji programu  oraz będą dostępne u koordynatora Projektu i wychowawców klas (przy zachowaniu przepisów RODO).
  4. Uczeń lub jego opiekun prawny, ma prawo w ciągu 7 dni, odwołać się pisemnie od decyzji Komisji Rekrutacyjnej, która będzie miała 7 dni na rozpatrzenie odwołania
    i udzielenie pisemnej odpowiedzi.
  5. W przypadku rezygnacji ucznia/uczennicy  z udziału w Projekcie, do Projektu kwalifikuje się pierwszy uczeń/uczennica z listy rezerwowej.
  6. Dokumenty złożone po upływie wyznaczonych terminów lub niekompletne, nie podlegają rozpatrzeniu przez Komisję Rekrutacyjną.
  1. Przyjęcie nowych uczestników do Projektu po upłynięciu terminu zgłoszeń będzie możliwe, jeśli z usprawiedliwionych przyczyn uczestnik zakwalifikowany do Projektu zrezygnuje z udziału w Projekcie, z innej przyczyny zostanie skreślony z listy uczestników zakwalifikowanych do Projektu lub gdy liczba Uczestników Projektu będzie niższa, niż zakładana.

§ 5

PRAWA UCZESTNIKA PROJEKTU

  1. Uczestnik ma prawo do uzyskiwania informacji o wszystkich działaniach realizowanych w ramach Projektu.
  2. Uczestnik może zrezygnować z udziału w Projekcie w szczególnych sytuacjach losowych.
  1. Wszyscy Uczestnicy Projektu są uprawnieni do:
  • nieodpłatnego udziału w zajęciach przygotowawczych oraz w zajęciach realizowanych w ramach mobilności we Włoszech w ramach Projektu,
  • otrzymywania bezpłatnych materiałów dydaktycznych i promocyjnych
    w trakcie wszystkich zajęć realizowanych w ramach Projektu,
  • nieodpłatnego uczestnictwa w wycieczkach realizowanych w ramach zajęć kulturowo-pedagogicznych oraz językowych w ramach Projektu.

§ 6
OBOWIĄZKI UCZESTNIKA PROJEKTU

  1. Podczas przygotowania do mobilności, uczeń zakwalifikowany do Projektu będzie uczestniczył w zajęciach przygotowawczych: pedagogicznych, kulturowych z elementami języka włoskiego, językowych (z języka angielskiego), które będą zorganizowane na terenie Szkoły, do której uczęszcza.
  2. Nieobecność ucznia zakwalifikowanego do Projektu w zajęciach przygotowawczych,
    o których mowa  w § 6 ust.1 musi, być każdorazowo usprawiedliwiona.
  3. W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach przygotowawczych, przekraczających 20% zrealizowanych zajęć, Beneficjent Projektu ma prawo usunąć Uczestnika Projektu z grupy, a jego miejsce zajmuje wtedy pierwsza osoba z listy rezerwowej.
  4. Ewentualna rezygnacja ucznia z udziału w Projekcie musi zostać złożona w formie pisemnej, przez jego rodziców/opiekunów i zaakceptowana przez Beneficjenta Projektu.
  5. Dodatkowymi obowiązkami Uczestnika Projektu są:
    – systematyczne uczestniczenie w zajęciach przygotowawczych;
    – przestrzeganie punktualności i terminowości wykonywania wszelkich zadań w ramach Projektu;
    – udział w badaniach ewaluacyjno-monitorujących przed przystąpieniem do Projektu, w trakcie jego trwania i po jego  zakończeniu;
    – udzielanie wszelkich informacji związanych z uczestnictwem w Projekcie instytucjom zewnętrznym zaangażowanym w realizację Projektu.

§ 7

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Beneficjent Projektu oraz uczestnicy Projektu są zobowiązani do przestrzegania i stosowania postanowień niniejszego regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie reguły i zasady wynikające z programu Erasmus +, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego.
  3. Beneficjent Projektu zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu bądź wprowadzenia dodatkowych postanowień w sytuacji zmian wytycznych, warunków realizacji Projektu lub dokumentów programowych.
  4. W kwestiach budzących wątpliwości interpretacyjne podczas procesu rekrutacji Uczestników Projektu, Beneficjent Projektu ma prawo do ostatecznej interpretacji i decyzji.
  5. Regulamin wchodzi w życie w dniu 04.09.2025 r.

Załączniki do regulaminu rekrutacji

Zał. 1 Karta Zgłoszenia Ucznia do Mobilności;

Zał. 2 Instrukcja wypełniania dokumentów aplikacyjnych

Kontakt
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni
  • ul. 1 Maja 16
  • 98 - 332 Rząśnia
  • 44 631 - 71 - 97
  • szkolarzasnia@gmail.com
Jesteśmy online !!!!
Jesteśmy zawsze do Waszej dyspozycji. Skontaktujemy się gdy tylko będzie to możliwe.
Skontaktuj się
Zapewniamy harmonijny rozwój dziecka we wszystkich aspektach: poznawczym, emocjonalnym, społecznym i fizycznym oraz radosną edukację w bezpiecznej szkole
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni
2017-03-13T11:54:16+01:00
Zapewniamy harmonijny rozwój dziecka we wszystkich aspektach: poznawczym, emocjonalnym, społecznym i fizycznym oraz radosną edukację w bezpiecznej szkole
0
Zespół Szkolno - Przedszkolny im. Jana Pawła II w Rząśni
Przejdź do treści

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej w naszej polityce prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close