W Dzień Kropki uczniowie klas ósmych pracowali z tekstem bez znaków interpunkcyjnych, tylko duże litery, ciąg liter, tasiemiec…
Zadaniem uczniów było:
- wydzielić wyrazy;
- uporządkować zdania;
- wstawić brakujące znaki interpunkcyjne (kropkę);
- przepisać bezbłędnie tekst do zeszytu.
Sposoby wykonania były różne. Najczęściej oddzielali wyrazy kreskami pionowymi, ale lepiej sprawdziły się zakreślacze – dwa, trzy kolory na przemian użyte. Uczniowie podjęli wezwanie i odnaleźli kropki.
W klasie VII a uczniowie zmagali się z gramatyką, a mianowicie – mieli znaleźć ukryte w kropkach nazwy przypadków- pokolorować je, a następnie zapisać w odpowiedniej kolejności, dodając odpowiednie pytania i odmienić w liczbie pojedynczej i mnogiej wyrażenie Dzień Kropki.
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/065-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/066-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/067-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/068-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/069-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/070-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/071-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/072-1-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/073-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/074-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/075-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/076-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/077-768x1024.jpg)
![](https://zsprzasnia.pl/wp-content/uploads/2022/04/078-768x1024.jpg)